Milí rodiče,
tento týden jsme procvičovali písmeno Ch a vyvodili jsme písmeno F. Povídali jsme si o rybě fugu a pak jsme si ukázali, jak ji vyrobit. To děti moc bavilo. Psali jsme diktát slov, který dopadl výborně, děti si zaslouží velkou pochvalu.
V matematice procvičujeme to stejné jako minulý týden a stále opakujeme rozklady a sčítání a odčítání do 10. Je opravdu důležité, aby děti měly toto učivo perfektně zvládnuté.
V prvouce jsme začali zvířecí rodinky a vytvářeli jsme kooperativní obraz s informacemi o včele medonosné.
Poslední týdny v hodinách hodně rozebíráme chování dětí k sobě navzájem a dodržování pravidel. Dnes jsme si udělali celou hodinu na téma ohleduplnost. Chtěla jsem poprosit i vás, abyste si s dětmi promluvili o chování k sobě navzájem.
Na jeden z výrobků na jarmark by se nám moc hodila plata od vajec. Pokud budete mít doma nějaká na vyhození, posílejte je prosím po dětech do školy. Děkuji.
S přáním hezkého víkendu
Kateřina Kadlecová
Písanka: str. 31 (první čtyři řádky)
Písanka: str. 28 (https://www.youtube.com/watch?v=mh4Z3-zdIv0), str. 29 první čtyři řádky (DÚ)
Slabikář: str. 33
Matýskova matematika: str. 7
Prvouka: zvířecí rodinky (PS str. 49 cv. 2)
Matýskova matematika: str. 6 (část DÚ)
Slabikář: str. 32
Písanka: str. 27
Milí rodiče,
tento týden jsme se v hodinách českého jazyka věnovali knihám a ve čtvrtek jsme měli první dílnu čtení, kdy si každé dítě četlo svoji oblíbenou knihu. Ve středu jsme měli projektový den na téma Z POHÁDKY DO POHÁDKY. Děti pracovaly ve skupinách a zařadili jsme už i skupinové role. V rámci projektu si děti vyrobily Rákosníčka.
V českém jazyce jsme opakovali písmeno Ř a vyvodili Ch. Vyrostla nám řeřicha z minulého týdne, tak jsme si ji s příchodem písmenka Ch dali s čerstvým chlebem a máslem. Na dnešek měly děti domácí úkol: vyhledat chocholouše a zjistit o něm nějakou informaci. Spousta z nich splnila úkol velmi poctivě. Mile nás překvapilo, kolik informací jsme o chocholoušovi dali dohromady. :)
V matematice vyvozujeme desítky a jednotky, aby děti chápaly, co se v příkladech, které budeme následně počítat, děje. Používáme k tomu desetikorunu (ta představuje řád desítek) a jednokoruny (ty představují řád jednotek). Děti tak mohou názorně vidět, proč se např. číslo 12 skládá z jedné desítky a dvou jednotek.
S přáním hezkého víkendu
Kateřina Kadlecová