Milí rodiče,
dnes u nás ve třídě proběhly lesní volby.
Nejdříve jsme si vysvětlili pojmy, které s volbami souvisí a potom děti ve skupinách četly lesní noviny. V nich si přečetly volební programy jednotlivých kandidátů a diskutovaly spolu, co je pro koho důležité. Poté vyplnily volební kvíz.
Nakonec každý dostal obálku s volebními lístky, průkaz obyvatele lesa a šlo se volit!
Fotografie najdete ve fotogalerii.
S přáním hezkého dne
Kadlecová
Milí rodiče,
dnes jsme vyrazili do Ekopalety na program Bylinky. Děti se nejdřív dozvěděly k čemu bylinky slouží. Poté je ochutnávaly a zaznačovaly, jestli nějakou poznaly a zda jim chutnala.
Ve skupinkách si namíchaly vlastní bylinkovou směs a vychutnaly si společně čaj. Nakonec si vyrobily bylinkové mýdlo. Mýdlo nechte doma vysušit a pak ho můžete dát například na provonění do skříně.
V autobuse na cestě do školy jsme zkoušeli držet bobříka mlčení. Více než polovině třídy se podařilo vydžet celou cestu.
Do fotogalerie můžete mrknout na fotky. :)
S přáním hezkého dne
Kateřina Kadlecová
Český jazyk
Uč str. 13 cv. 4 nahoře; cv. 1, 2 (ústně)
Abeceda: do konce týdne se naučit vyjmenovat
PS str. 10 cv. 2 dokončit, str. 11 cv. 3 nahoře
Písanka str. 5 dodělat (DÚ), str. 7 celá
Matematika
- do sešitu M napsat tyto příklady i s rozepsaným výpočtem a výsledkem
14 - 5 =
14 - 6 =
14 - 7 =
14 - 8 =
14 - 9 =
15 - 6 =
15 - 7 =
15 - 8 =
15 - 9 =
DÚ do sešitu M (stačí výsledek)
7 + 8 = 11 - 3 =
9 + 9 = 18 - 6=
3 + 6 = 12 - 5 =
16 + 4= 19 - 7=
6 + 7 = 20 - 12 =
3 + 14 = 18 - 11 =
Prv
Opakování před písemkou a písemka
25. 9.
Český jazyk
Abeceda: děti by ji už měly umět zpaměti
PS str. 9 cv. 3, 4 (zkuste nejdřív bez pomůcky, poté kontrola s pomůckou: viz včerejší příloha, nebo na konci písanky)
Písanka str. 6 celá
Matematika
Odčítání přes desítku; odčítání od čísla 12
- do sešitu M napsat tyto příklady i s rozepsaným výpočtem a výsledkem
12 - 3 = 12 - 2 - 1 = 9
12 - 4 =
12 - 5 =
12 - 6 =
12 - 7 =
12 - 8 =
12 - 9 =
- možnost pustit video, pokud děti nerozumí: https://www.youtube.com/watch?v=tHoOiK7MmUE (dobrovolné)
- procvičujte sčítání do 20 s přechodem základu 10 (libovolné příklady do sešitu, nebo klidně z odkazů, které jsem přidávala v pondělí)
26. 9.
Český jazyk
Abeceda: složitější řazení slov (nejdříve dětem vysvětlit, že pokud začínají slova na stejné písmeno, nebo i písmena -> rozhoduje to první, které se liší (může být jak na druhém, třetím ..... místě), ukázat si to na papíře bokem
PS str. 10 celá
Matematika
Odčítání přes desítku; odčítání od čísla 13
- do sešitu M napsat tyto příklady i s rozepsaným výpočtem a výsledkem
13 - 4 =
13 - 5 =
13 - 6 =
13 - 7 =
13 - 8 =
13 - 9 =
- možnost pustit video, pokud děti nerozumí: https://www.youtube.com/watch?v=dV8p2cEnDk0 (dobrovolné)
- procvičujte sčítání do 20 s přechodem základu 10 (libovolné příklady do sešitu, nebo klidně z odkazů, které jsem přidávala v pondělí)
Český jazyk
Opis na známky do sešitu ČJ: žabák Ota, mýval Standa, ptáček Filip, los Albert, medvěd Bořek
Abeceda, řazení písmen: vyjmenovat řadu; Seřadit písmenka ze slova PODZIM podle abecedy
Abeceda, řazení slov: my pracovali s kartičkami, doma slova přepiště do sešitu ČJ a nad slova pište čísla podle pořadí
- dopis, orel, klíč, ředkvička, páv, zámek
Při řazení mohou mít děti před sebou abecedu jako pomůcku (např. viz příloha)
PS str. 9 cv. 1 (žirafa, tuleň, klokan), cv. 2
Matematika
Poslední cvičení na známky na opakování + - do 20 bez přechodu (např. https://wordwall.net/cs/resource/13988188/matematika/po%c4%8d%c3%adt%c3%a1n%c3%ad-do-20-bez-p%c5%99echodu)
Začali jsme vyvození odčítání přes desítku; zatím jenom s číslem 11
- do sešitu M napsat tyto příklady i s rozepsaným výpočtem a výsledkem
11 - 2 = 11 - 1 - 1 = 9
11 - 3 =
11 - 4 =
11 - 5 =
11 - 6 =
11 - 7 =
11 - 8 =
11 - 9 =
- možnost pustit video, pokud děti nerozumí: https://www.youtube.com/watch?v=-g2aiRHY0hE (dobrovolné)
Prvouka
Opakovat vše ze sešitu z prvních dvou stran (v pondělí 29. 9. písemka na měsíce, roč. období): nic jiného kromě toho, co je v sešitě, se tam neobjeví.
Pokud dítě bude chybět, dopíše si hned další prvouku po návratu do školy.